Algemeen directeur verdedigt opvallend promotiefilmpje: "Al zestien spontane sollicitaties"

Een fragment uit het wervingsfilmpje, met Iris Mulkens tussen twee redders. Foto: RR

Algemeen directeur verdedigt opvallend promotiefilmpje: "Al zestien spontane sollicitaties"

Print
Nijlen - Het opvallende wervingsfilmpje dat de gemeente vorige maand verspreidde was onderwerp van gesprek in de Nijlense gemeenteraad. Oppositieraadslid Leo Verelst (Nieuw Nijlen) had er kritische bedenkingen bij.

“Aangezien het niet altijd eenvoudig is om de juiste mensen te vinden voor het invullen van de vacatures, vinden we het gebruik van een filmpje wel een interessante piste. Niettemin hebben we toch vragen en bedenkingen. Zo bleek het een initiatief van de administratie. Waarom was er geen voorafgaande afstemming met het schepencollege rond het principe van het gebruik van een filmpje, maar ook over de inhoud, de stijl en de kostprijs? Het was ook amateuristisch dat er op het moment van het filmpje geen vacatures op de website stonden.”

Algemeen directeur Iris Mulkens zegt dat er in het meerjarenbeleidsplan stond dat er met videoboodschappen gewerkt zou worden. “Er kon ook geen voorbeeld worden voorgelegd, want dit is pionierswerk voor een openbaar bestuur, zoiets bestond nog niet.” 
De kostrijs bedroeg 8000 euro. “In de dagen nadien hebben we 16 spontane sollicitaties binnengekregen, dat dus een zeer groot succes is”, zo meldde Iris Mulkens. 

MEEST RECENT

Vastgoed

Auto's in de kijker

Jobs in de regio