Heistse ijsbaan maakt nu ook reclame onder het ijs

Print

Uitbater Leo Verbeeck op de vernieuwde ijspiste. Foto: Joren De Weerdt

Heist-op-den-Berg - Bij IJsbaan Heist kijken ze alweer uit naar het nieuwe schaatsseizoen, dat vrijdagavond start. Er zijn weer verschillende investeringen gebeurd én de cafetaria wordt door iemand nieuw uitgebaat.

Al is ‘nieuw’ niet echt het juiste woord voor de uitbater van de cafetaria, want het gaat om een alom bekende persoon. “Ik werk al 27 jaar op de schaatsbaan”, zegt Leo Verbeeck. “Eerst als opdiener in de cafetaria, daarna als verantwoordelijke voor de winkel en de laatste vijf jaar als uitbater van de ijsbaan. De cafetaria werd nog door anderen uitgebaat. Zij zijn er mee gestopt en ik heb dan beslist om de cafetaria ook mee in handen te nemen”, legt hij uit. 

Verder werd de inkomhal gerenoveerd. “Die is helemaal opgefrist. De ijsbaan dateert van 1972 en de inkomhal is even later gebouwd. Maar sindsdien werd ze nooit grondig opgefrist. Ze gaf eigenlijk al jaren een ouderwetse indruk en nu hebben we dat aangepakt. Ook de kassa zelf en de toiletten zijn gemoderniseerd”, overloopt Verbeeck. 

Ook het ijs zelf zal er extra kleurrijk uitzien. “Onder het ijs ligt nu ook reclame. Dat is de gewoonste zaak van de wereld in de Verenigde Staten en Canada, maar in België of Nederland heb ik dat nog nooit gezien. De reclame ligt in de cirkels van het ijshockey. In het ijs liggen doeken van negen meter doorsnede. Het valt enorm op en geeft onze hal extra cachet. Het is een technisch hoogstandje dat we dankzij onze ijsverantwoordelijken Benny Grieten hebben kunnen verwezenlijken. Vorig jaar hadden we al geïnvesteerd in nieuwe sfeerverlichting boven het ijs.”

Het voorbije jaar werden er trouwens maar liefst 25 procent meer schaatsers geteld. 

Lees meer in de woensdagkrant

MEEST RECENT

Vastgoed

Auto's in de kijker

Jobs in de regio