Vijftien flatbewoners geëvacueerd door rookontwikkeling

In de serviceflats van dienstencentrum De Wilg aan de Tisseltsesteenweg in Willebroek zijn zaterdagavond vijftien bewoners geëvacueerd door de brandweer. Een oververhitte kookpot lag aan de basis.

Bert Provoost

“We zijn opgeroepen voor een hevige rookontwikkeling in één van de serviceflats op de eerste verdieping”, zegt majoor Jan De Borger van brandweerzone Rivierenland, post Willebroek. “Omdat de rookontwikkeling zo groot was, werd eerst uitgegaan van een brand. Maar zo erg bleek het uiteindelijk niet. Het ging om een oververhitte kookpot, die door een bewoner in de oven was gezet. Die pot was vergeten en zorgde voor een dichte rook.”

Uit voorzorg werden de mensen op de getroffen verdieping geëvacueerd. “Er is niemand bevangen door de rook of gewond geraakt. Maar voor alle zekerheid hebben onze mensen de verdieping geëvacueerd. Het ging om vijftien mensen. Ze zijn gerustgesteld en konden na een uurtje weer naar hun flats. De oven hebben we op het terras gezet om af te laten koelen.”

Meer nieuws uit regio Mechelen

Mobiliteit in Mechelen

Vastgoed

Auto's in de kijker

Jobs in de regio