Mode

Parfums worden intelligenter

Print

Parfums worden intelligenter

Bij de commerciële parfums draait het allemaal om een of andere bekendheid die het geurtje promoot. Maar bij de nichemarkt proberen ze met iets anders te scoren: intelligentie.

Beyoncé in een strak pakje, Kate Moss verkleedt als Parisienne, … het zijn maar enkele van de bekendheden, die voor een beroemd parfumhuis als uithangbord fungeren.

Door al die glitter en glamour vergeten heel wat consumenten dat er ook een nichemarkt bestaat in de parfumwereld. Eentje waar het draait om de echte geurnoten en niet om de mooie gezichtjes of verpakkingen.

Die nichemarkt draait momenteel echter overuren om de financiële eindjes aan elkaar te knopen. Zo komt een alternatief parfumhuis gemiddeld met 4 nieuwe creaties per jaar aanzetten. Hoe ze de klanten willen aanspreken? Simpel: door op hun intelligentie in te spelen. De Italiaanse parfumeur Alessandro Gaultieri lanceerde met zijn parfumhuis Nasomatto bijvoorbeeld 8 nieuwe geuren, waarbij de consument kan kiezen uit een parfum dat vrede en liefde uitstraalt, eentje dat je in een roes brengt als had je een stevige joint gerookt, en eentje genaamd Absint, dat je even gek maakt als het drankje zelf.

NIET TE MISSEN