Online kijkers consumeren ook meer gewone tv

Online kijkers consumeren ook meer gewone tv

Online kijkers consumeren ook meer gewone tv

Print
Mensen die gedownload materiaal op hun tv bekijken, worden ook grotere consumenten van gewone tv. In tegenstelling tot wat men kan denken, zijn ze helemaal niet geneigd hun tv-abonnement op te zeggen. Dat blijkt uit een onderzoek dat door het onderzoeksbureau Nielsen werd uitgevoerd.

In het Amerikaanse onderzoek werd het kijkgedrag van 769 mensen in de leeftijd van 18 tot 49 jaar onder de loep genomen. Kijkers die gedonwloade programma's bekijken werden vergeleken met doorsnee tv-kijkers. De eerste groep vertegenwoordigt in de Verenigde Staten al 11 procent van het kijkpubliek.

Niet minder dan 84 procent van de online kijkers zegt dat ze minstens evenveel naar de gewone programma's en zenders kijken. Wat tv-maatschappijen als muziek in de oren moet klinken, is dat 92 procent van deze groep betaalt voor betaal-tv. Amper 3 procent van de kijkers die begonnen zijn met het streamen of downloaden van programma's is van plan hun abonnement op betaal-tv stop te zetten.

Meer dan de helft van deze kijkers - 53 procent om precies te zijn - zegt dat ze op het internet nieuwe programma's ontdekten en nadien bij de gewone zenders op zoek gingen naar die programma's.

De studie, getiteld 'Life is a Stream', werd bij Nielsen besteld door de Cable & Telecommunications Association for Marketing.

MEEST RECENT