Luikse feestzaal met 400 personen geëvacueerd na CO-lek

In Ans, een gemeente in de provincie Luik, is zaterdagavond omstreeks 23u een feestzaal ontruimd door een CO-lek. Vierhonderd feestvierders werden naar veiligere oorden geleid.

kscherpenberg

Het lek ontstond in de verwarmingsketel in de keuken van de feestzaal. Omdat er gevaar was voor CO-vergiftiging grepen de hulpdiensten meteen in. Zes mensen moesten wel voor verzorging naar het ziekenhuis.

De ketel werd uiteindelijk uitgeschakeld. Nadat de zaal verlucht was, werd het feest verder gezet.