Seks & Relaties

Verduisterend babydoekje tovert moeder om tot businessvrouw van het jaar

Print

Verduisterend babydoekje tovert moeder om tot businessvrouw van het jaar

Cara Sayer wordt binnenkort uitgeroepen tot Britse businessvrouw van het jaar. Die titel heeft ze te danken aan een ingenieuze uitvinding, die o zo simpel is: een verduisterend doekje om over de buggy te spannen.

"Tijdens een onderonsje met andere moeders, probeerden we onze kinderen allemaal stil en aan het slapen te krijgen.

Dat was bijzonder moeilijk, want de buggy's waren niet de beste plaats om in slaap te vallen. Opeens kwam ik op het idee om een verduisterend babydoekje te creëren, dat je over een buggy kan spannen", vertelt Sayer. Ze vroeg meteen een patent aan voor haar idee en begon op kleine schaal de doekjes te produceren.

Beurs

"De eerste grote stap was toen ik op een babybeurs ging staan met mijn doekjes. Iedereen was er gek op en de doekjes waren in een mum van tijd uitverkocht", aldus Sayer. Al snel kregen ook grotere ketens weet van de uitvinding. Ondertussen worden de verduisterende luikjes verkocht in Halfords, Boots, John Lewis en via Amazon. Het bedrijfje van Sayer heeft op een jaar tijd alle kosten al teruggewonnen en is zelfs al winstgevend.

Sayer is volgens de BusinessMums Conference het ideale toonbeeld van de perfecte moeder en zakenvrouw. "Heel wat dames zien thuiszitten als een obstakel, maar wanneer je thuis zit kan dat je inspiratie zo aanwakkeren, dat je met een ingenieus idee op de proppen komt. Die boodschap moet inspirerend werken voor alle moeders."

NIET TE MISSEN