'Who took my badjas' is beste reclamespot van 2010

Print
"Hey, who took my badjas" en "Sebiet no koffiekoeken for you". Het moeten zowat de bekendste zinnen van 2010 zijn. De reclamespot van Belgacom waarin onder meer Robert De Niro en Nicole Kidman opduiken, heeft nu ook de Gouden Welp gewonnen voor beste Belgische reclamespot 2010.

Lang voor het Belgacom-jongetje ('Het is ook uw vader hé') zijn intrede maakte, was er de badjas-man: Wanneer hij uit de douche stapt, merkt hij dat zijn badjas verdwenen is. Op het eerste gezicht lijkt Nicole Kidman de dader, maar uiteindelijk betrapt hij Robert De Niro met zijn badjas in de zetel.


De reclame lokte heel wat enthousiaste reactie uit. Voortdurend werden de quotes herhaald en op Facebook werden heel wat groepen en fanpagina's opgericht. Ook Vepec, de Vereniging voor Promotie en Communicatie, was lovend over de reclame. De spot van het bureau VVL-BBDO werd gekozen uit alle Belgische inzendingen voor het Internationaal Reclamefestival van Cannes.

De tweede plaats was voor de Square-reclamespot 'Reverse', waarbij een achteruitrijdende auto promotie maakt voor de Car-Pass. Dat is een document om bedrog met de kilometerstand van voertuigen te bestrijden.

Op de derde plaats eindigde 'Benidorm Bastards', een reclamespot van Mortierbrigade waarmee het weekblad Humo promotie maakte voor de dvd met het beste uit het tv-programma 'Benidorm Bastards'.

MEEST RECENT