DE Post vergeet De Polder

De redactie van het weekblad De Polder werd gisteren overspoeld door tientallen telefoons van abonnees die op hun nieuwe exemplaar wachtten. De Post was vergeten het weekblad te bedelen. Bart Lietaer is heel boos, want het is niet de eerste keer dat De Post zijn werk niet goed doet.

Erik Vandewalle

In de poldergemeenten is De Polder, in de volksmond 't polderke, al bijna zestig jaar een veel gelezen weekblad. Dit weekend moeten de vele abonnees echter op hun honger blijven zitten. De Post is vergeten het weekblad te verdelen. Bart Lietaer van De Polder reageert heel boos.

" Elke donderdag leveren we de pakketten met 'Polderkes' af in Antwerpen. Vanaf vrijdagmorgen werden we overspoeld door telefoontjes van vele tientallen abonnees die ons vroegen hoe het kwam dat hun exemplaar niet was toegekomen", begint Bart Lietaer zijn uitleg. "Bellen met De Post haalt niets uit. De verantwoordelijken zijn onbereikbaar voor klachten. Als je dan toch iemand aan de lijn krijgt, word je met een smoes wandelen gestuurd. Dit nummer heeft heel wat advertenties rond Open Bedrijvendag. Maar ten vroegste maandag krijgen de abonnees hun 'polderke'. Te laat! Wie gaat opdraaien voor de kosten?" vraagt Lietaer zich af.

Machtspositie "De post misbruikt zijn machtspositie. Er wordt ons verteld dat het aantal klachten afneemt. Natuurlijk, want je kan bijna nergens terecht met je grieven", aldus nog Lietaer. "Het helemaal niet bedelen komt gemiddeld één tot twee keer per jaar voor. Alle weken ontvangen we wel tien à vijftien klachten van abonnees die hun nummer niet in de bus hebben. En wat zegt De Post? Sorry, nieuwe postbode! Nieuwe ronde! En daar sta je dan. Hopeloos!", aldus nog Bart Lietaer.

Erik Vandewall

Meer nieuws uit stad en rand

MEER OVER

Vastgoed

Auto's in de kijker

Jobs in de regio