Lukaku prijst Kinder Bueno én tandhygiëne aan

Print
Anderlechtster Romelu Lukaku helpt het Verbond der Vlaamse Tandartsen om een goede tandhygiëne te promoten bij de jeugd. Tegelijkertijd is dezelfde Lukaku, o ironie, al enkele weken het gezicht van chocoladereep Kinder Bueno.

Het Verbond der Vlaamse Tandartsen gebruikt het promofilmpje met Lukaku in scholen, om jongeren aan te zetten tot een goede tandverzorging. "Ik poets die van mij twee keer per dag, telkens twee minuten", zegt het wonderkind van Anderlecht. "Om de zes maanden ga ik langs bij de tandarts. Doe zoals ik en begin je dag met een schone glimlach."

Tegelijkertijd is Lukaku al een paar weken te zien in de reclameblokken op de Vlaamse zenders. In een spotje voor Kinder Bueno probeert Lukaku met alle middelen de laatste chocoladereep uit een snoepautomaat te pakken te krijgen.

Belangeloos

Een spijtige samenloop van omstandigheden, vindt Stefaan Hanson van het project Glimlachen.be. "Het doet me wat denken aan discussies die we hier ook al gevoerd hebben over voedingsfabrikanten die preventiecampagnes willen ondersteunen, terwijl onze tandartsen goed beseffen dat diezelfde voedingsfabrikanten een deel van het probleem zijn."

Toch wilde hij de campagne van Glimlachen.be niet opblazen."Ook al omdat Lukaku volledig vrijwillig, dus belangeloos en zonder enige vergoeding, aan ons filmpje had meegewerkt. Echt, ik zou het bijzonder jammer vinden mocht onze boodschap ondergesneeuwd geraken door deze spijtige samenloop van omstandigheden. Al durf ik dat te betwijfelen."

Bekijk hieronder het spotje van Kinder Bueno:

MEEST RECENT