Kapotte mobilhomes in buitenland zorgen voor verlies

Print
Geel - Pannes aan de wagens en lange herstellingstijden doen mobilhomeverhuurder Kristof Raeymaekers uit Geel met de handen in het haar zitten.

De zomer bracht voor Kristof Raeymaekers van Carramobil uit Bel 89 in Geel nog niet veel vakantiegevoel. Traditioneel is dit seizoen een drukke bedoening voor de zaak, met motorhomes die geregeld van eigenaar veranderen. Maar dit jaar liep er al vanalles mis.

“Hoewel het nog behoorlijk nieuwe wagens zijn, vertonen ze al heel wat mankementen”, zucht Kristof. “In twee maanden tijd zijn twee mobilhomes gerepatrieerd moeten worden. Hiervoor zijn we uiteraard verzekerd, maar dat liep niet van een leien dakje. Herstellingen die veel te lang duurden en een zwakke opvang van de vakantiegangers zijn geen reclame voor de zaak. Ook de communicatie met Europ Assistance liet behoorlijk te wensen over.”

Kristof nam bij het eerste voorval zelf het vliegtuig naar Noorwegen om de wagen op te halen, omdat hij zo lang aan het lijntje werd gehouden. “Zolang de motorhomes ergens gerepareerd worden, kan ik geen service aanbieden”, zegt hij. “Daarom namen we zelf het initiatief zodat we de zaken zo snel mogelijk in orde konden maken.”

Wisselstukken

Bij Europ Assistance wijten ze de problemen aan moeilijk te verkrijgen wisselstukken en herstellers ter plaatse die op vakantie zijn of net te veel werk hebben. “Bepaalde automerken komen niet overal vaak voor, wat de herstellingen soms bemoeilijkt”, weet Ivan Cornette van Europ Assistance. “Daar hebben wij helaas geen vat op. We verstaan de frustraties, maar proberen altijd tot de beste oplossing te komen.”

NEca
MEEST RECENT

Vastgoed

Auto's in de kijker

Jobs in de regio