Bierbrouwer Maes zet InBev een hak

Print

Bierbrouwer Maes zet InBev een hak

Bierbrouwer Maes heeft de concurrenten van InBev op een grappige manier een loer gedraaid.

Voor de Stella Artois-brouwerij, in Leuven, werd een vrachtwagen met een reusachtig paneel geplaatst, met daarop de tekst: "93% van de inwoners van Leuven houdt van de smaak van de nieuwe Maes. De andere 7% werkt hier."

“Ach, het was gewoon een ludieke actie”, zegt Ruud Janssen op de hoofdzetel van Alken-Maes in Alken. “We wilden AB InBev helemaal niet provoceren. We hebben in de afgelopen maanden de Belgische consumenten laten proeven van onze nieuwe Maes. De mensen konden via sms laten weten wat ze ervan vonden. We kregen enorm veel respons. Met die sms’jes konden we de reacties perfect geografisch lokaliseren. Leuven was inderdaad heel enthousiast over onze nieuwe Maes. Vandaar onze publiciteitsactie.”

Bij AB InBev bleven de reacties heel sportief. “We konden er best mee leven”, zegt Karen Couck. “Wij maken ons overigens helemaal geen zorgen. En neen, er is geen tegenoffensief gepland. We kunnen er best om lachen.”