"Touroperators komen beloftes aan aswolk-gedupeerden niet na"

Touroperators komen beloftes aan aswolk-gedupeerden niet na

"Touroperators komen beloftes aan aswolk-gedupeerden niet na"

Print
Een dikke twee maanden nadat de IJslandse vulkaan Eyjafjallajökull het Europese luchtverkeer in een complete chaos stortte, blijkt de afhandeling moeizaam te verlopen.

“Touroperators slikken hun mooie beloften die ze in april maakten over de terugbetaling van kosten na de aswolk weer in”, beweren enkele gedupeerde reizigers.

Christel Godderé (48) en Erik Daems (52) zaten vast in Rome. Ze raakten thuis via een andere gestrande toerist, die zelfgecharterde bussen inlegde. De door Neckermann gecharterde bus was dus niet meer nodig. "Ze verzekerden ons dat wij onze niet-gebruikte terugreis terugbetaald zouden krijgen.”

Geen cent verdiend

“De wetgeving is heel duidelijk: als klanten in het buitenland vastzitten en op eigen initiatief terugkeren, moeten ze die kosten zelf dragen”, reageert Baptiste van Outryve, woordvoerder van Neckermann/Thomas Cook.
“Tijdens die aswolk-periode hebben wij geen cent verdiend aan onze klanten. Elke docent reisrecht zal ons gelijk geven.”

Kristin MATTHYSSEN

.

Nu in het nieuws