Seks & Relaties

Gebruik het park als goedkoop fitnessmiddel

Print

Gebruik het park als goedkoop fitnessmiddel

Je kan tal van redenen bedenken waarom je niet in vorm geraakt , maar uiteindelijk kom je met die theorieën niet ver en zit je nog steeds op de bank zonder enig resultaat. Daar kan je gemakkelijk verandering in brengen door de natuur in te trekken voor een leuke work-out.

Je hoeft geen grote bedragen te spenderen om fit te worden. Scheur je fitnessabonnement dus doormidden en verken het dichtstbijzijnde groene plekje. Een training in de natuur zal je zelfvertrouwen een boost geven en het is ook bijzonder goed voor je humeur. Bovendien is een park of bos ideaal om jezelf volledig uit te leven. Door de aanwezigheid van banken, heuveltjes en bomen kan je zelf jouw parcours samenstellen.

Een goede training begint altijd bij het stretchen van je spieren. Maak ze helemaal los zodat je de volgende dag niet stijf bent. Begin daarna op jouw tempo te lopen. Het is vooral belangrijk om te luisteren naar jouw lichaam en je niet te forceren. Probeer je hartritme zoveel mogelijk stabiel te houden de eerste keren dat je de loopschoenen aantrekt. Voor een beginnende loper volstaat het om een halfuur actief te zijn.

Gewicht verliezen

Nadien kan je jouw conditie verbeteren door steeds langer en intensiever te lopen. Om meer in vorm te geraken is het ideaal om enkele minuten te lopen en vervolgens een minuut te stappen. Daardoor vraag je telkens een korte inspanning van je lichaam en dat zal na verloop van tijd alsmaar vlotter verlopen. Je kan deze loopsessies bovendien opleuken door ze af te wisselen met wat opdrukoefeningen tussendoor.

Als je gewicht wil verliezen, moet je minstens vijf keer per week een halfuur trainen. Maar dat is niet voldoende, ook je houding moet in orde zijn. Laat daarom de wagen eens in de garage staan en neem de trap in plaats van de lift. Daarnaast is het belangrijk om gezond en evenwichtig te eten, anders zullen al jouw inspanningen gewoon verloren gaan.

Park

Wanneer je gaat lopen in het park kan je de aanwezige bankjes bovendien handig gebruiken voor een work-out. Ga achter een bankje staan en zet je voeten iets uit elkaar terwijl je tegen de achterkant van de bank leunt. Dit helpt je niet alleen je achterste kuitspieren te stretchen, maar je kan eveneens push-ups doen tegen de bank. Kleine trapjes of bankjes kunnen perfect dienst doen om afwisselend tegenaan te springen. Zo train je je binnenste dijspieren en je bilspieren en verminder je actief cellulitis. Steile bergen zijn dan weer perfect om je kuiten verder af te trainen. Loop er niet zomaar op, maar zet zeer kleine stapjes, zo verbruik je veel meer calorieën en zet je je beenspieren extra aan het werk.

Zie je ergens een sterke boom staan, dan zijn de takken waarschijnlijk perfect om je eventjes aan op te trekken. Zo train je meteen die armspieren. Een boom kan eveneens helpen bij het trainen van je lichaam. Trek je been hoog op en stamp er lichtjes mee tegen de boom. Hoe hoger, sneller en langer je kan stampen des te beter voor je beenspieren.

NIET TE MISSEN