Zestigjarige naar ziekenhuis na zetelbrand

Print
Turnhout - Een bewoner van de Merodelei in Turnhout moest zondag in het ziekenhuis worden opgenomen nadat er brand was uitgebroken in zijn flat.

Bij de Turnhoutse brandweer kwam zondagochtend even voor 7u de oproep voor een dakbrand op De Merodelei binnen. Bij aankomst bleek de rook niet vanop het dak, maar uit een appartementje te komen.

De spuitgasten drongen de woonst binnen en troffen er een brandende zetel aan. Hoe die vuur had gevat, is nog niet duidelijk.

Rookschade

De brandweer bluste het vuur, haalde de zetel uit de flat en kon zo voorkomen dat het vuur zich uitbreidde. Het appartement liep wel rookschade op.

De bewoner van de flat, de zestigjarige R.U., raakte bevangen door de dichte rook en moest voor verzorging overgebracht worden naar het Turnhoutse ziekenhuis. Maar zijn toestand zou niet te ernstig zijn.

HO

Meer nieuws uit de Kempen

Vastgoed

Auto's in de kijker

Jobs in de regio