Celebs

Bourjois

Print
Het verhaal van Bourjois is er eentje van tijdloosheid, klasse, vrouwelijkheid en gebruiksvriendelijkheid. Een verhaal ook van een Parijzenaar die met zijn dromen de levens van honderdduizenden vrouwen een pak gemakkelijk maakte.

In het midden van de 20ste eeuw was het ongebruikelijk dat dames zich maquilleerden, enkel filmsterren traden buiten met een beetje blush en poeder op hun wangen. Vrouwen die er toch graag glamoureus uitzagen moesten maar eens extra lang in hun wangen knijpen voor een natuurlijke blush, zich insmeren met bietensap of oud vet op hun gezicht smeren. Daar bracht Alexander Napoléon Bourjois maar wat graag verandering in. De man was zo geïmpressioneerd door het theater en diens sterren dat hij besloot een make-up te creëren die comfortabel was om te dragen en een natuurlijke finish gaf.

Bourjois creëerde een poeder dat een licht gebakken kleur had en prachtig werd opgenomen door de natuurlijke huidteint. Om het extra vrouwelijk te maken liet hij de blush naar rozen geuren en verpakte hij de hebbedingen in prachtige, kleine, ronde potjes. Volgens Bourjois moest een goed product verpakt worden in een gepaste verpakking. Het mag dan ook niet verwonderen dat het merk een van de eerste was om sponsjes mee te leveren en de doosjes van een spiegeltje te voorzien.

Vandaag de dag worden er jaarlijks meer dan 3.5 miljoen potjes Bourjois make-up verkocht. Het assortiment is uitgebreid naar een volledig make-upgamma met lippenpotloodjes, lipsticks, oogschaduws, blushes, mascara's, foundations, poeders en nagellaks in de meest hippe kleurtjes.

NIET TE MISSEN