De 28-jarige Brownstein werkte als copywriter in een internationaal reclamebureau, maar dat vond hij te saai. De Amerikaan besloot op zoek te gaan naar een nieuwe job bij een communicatiebureau. Toen hij zijn favoriete creatieve directeurs googlede, kwam hij op een idee.
Advertentie
Brownstein merkte dat er geen gesponsorde links stonden bij de zoekresultaten. Hij kocht dan ook advertentieruimte bij de namen van die vijf directeurs op Google AdWords. "Zelf typ ik regelmatig mijn naam in op Google. Iedereen googelt zichzelf, zelfs wie het ontkent. Ik vermoedde dat die topmensen uit de reclamewereld dat ook deden", aldus de Amerikaan.
Zes dollar
Wie een van de vijf namen intikte op Google, kreeg deze boodschap te zien: "Hey, jezelf googelen is plezant. Mij een baan geven ook." Vier van de vijf directeur namen contact op met Brownstein en hij werkt nu als senior copywriter bij Young & Rubicam in New York. Het kostte hem zes dollar om aan zijn nieuwe baan te geraken.