Luxemerk Louis Vuitton komt sterker uit crisis

Print
Het Amerikaanse bedrijf Millword Brown Optimor heeft haar jaarlijkse lijst van sterkste luxemerken bekendgemaakt. De top 3 is een exacte kopie van de rangschikking van 2008. In het algemeen verloor de luxe-industrie 3% in waarde, al konden de nummer 1 en 2 zich nog versterken.
Louis Vuitton voert opnieuw de lijst aan, met een 'merkwaarde' van 14,93 miljard dollar, 2% meer dan in 2009.
Op de tweede plaats staat Hermès. Het Franse luxehuis is goed voor 6,38 miljard dollar, 8% meer dan vorig jaar.
Gucci vervolledigt de top 3 met een winst van 2% tot 5,73 miljard dollar.
Chanel (-11%), cognac-merk Hennesy (- 1%), Rolex (-14%), Moët et Chandon (- 12%), Cartier (-19%), Fendi (- 8%) en Tiffany&Co (+ 6%) vormen de rest van de top tien.

SofVa

.

Nu in het nieuws