Ryanair vergoedt gestrande reizigers dan toch

Ryanair vergoedt gestrande reizigers dan toch

Ryanair vergoedt gestrande reizigers dan toch

Print
De Ierse luchtvaartmaatschappij Ryanair gaat de hotel- en restaurantkosten van zijn klanten die waren gestrand door de IJslandse aswolk dan toch vergoeden. Topman Michael O'Leary komt daarmee terug op zijn eerder standpunt.

Ryanair wou eerst alleen het vliegtuigticket terugbetalen indien een reis werd geannuleerd, maar niets meer. Dat de Europese regels oplegden om de gestrande reizigers te voorzien van drank, voeding en eventueel overnachting ging aan de onderneming voorbij.

Nu komt de Ierse lagekostenmaatschappij terug op haar voornemen. Ze gaat zich nu toch plooien naar de Europese regelgeving. Al blijft topman O'LEary erbij dat de volledige sluiting van het luchtruim in verschillende landen een overdreven maatregel was.

.

Nu in het nieuws