Ten Miles groeit dankzij vrouwen en bedrijven

Ten Miles groeit dankzij vrouwen en bedrijven

Ten Miles groeit dankzij vrouwen en bedrijven

Print
Antwerpen - Zondag trekken in Antwerpen 26.500 atleten, lopers, joggers, wandelaars de looppantoffels aan om op een van de afstanden te starten, variërend van de 1 kilometer lange Kids Run tot de marathon.

De prognose op basis van de inschrijvingscijfers van gisteren ligt weer zowat 1.500 deelnemers hoger dan vorig jaar. Het hoogste aantal én de grootste stijging zit in de DVV Antwerp Ten Miles zelf, het massa-evenement bij uitstek, met nu al 15.449 inschrijvingen.

Met de daginschrijvingen erbovenop klimt dat richting 17.680. Aan de eerste Ten Miles namen 25 jaar geleden nog geen duizend mensen deel. Twee factoren spelen daarin mee. Het stijgend aantal lopende vrouwen en de participatie van bedrijven.

Greg Broekmans van organisator Golazo: “In 2004 was de verhouding 80 procent mannen tegen 20 procent vrouwen. Nu is dat al 65 procent mannen en 35 procent vrouwen. Op pakweg 27.000 inschrijvingen komen er 10.000 via bedrijven, die vaak tientallen mensen aanmelden.”

Vip-tent

“Het aandeel van de bedrijven is uniek voor Antwerpen”, voegt manager Christophe Impens daaraan toe.

“Een vip-tent waar zeven bedrijven een aparte ruimte afhuren voor een totaal van 1.600 gasten, was drie jaar geleden ondenkbaar. Want daarnaast richten zeventig andere bedrijven nog hun eigen welkomstcentra op voor hun lopende personeelsleden.”

RCE

MEEST RECENT

Vastgoed

Auto's in de kijker

Jobs in de regio