De geheimen van een gezond dieet

De geheimen van een gezond dieet

Food

De geheimen van een gezond dieet

Print
Je eten verraadt stiekem veel over je persoonlijkheid en je levensstijl. Wij somden de hoekstenen van een evenwichtig dieet voor jullie op.

Wie wil diëten, kan dat enkel op een gezonde manier doen door zijn levensstijl aan te passen. Dat is moeilijk, maar noodzakelijk indien je enkele kilootjes wilt kwijtraken. Zo is het belangrijk om iedere dag naast je drie hoofdmaaltijden enkele tussendoortjes te eten. Geen snoepjes, wafels of suikerrijke drankjes, maar fruit en yoghurt. Dergelijke tussendoortjes stoppen de eerste honger en maken dat je minder eet van de zwaardere hoofdmaaltijden.

Heb je een drukke baan, dan kunnen dergelijke tussendoortjes wel eens teveel van het goede zijn. Kies daarom voor snelle snacks, die toch gezond zijn en goed je maag vullen. Je yoghurtje kan je gerust in een miniversie kopen, deze zjin iets dikker van structuur, maar vullen daardoor even goed als een groot potje. Heb je door de dag echt geen tijd om 3 stukken fruit te eten? Pers dan 's avonds drie sinaasappels of maak een heerlijke fruitsalade. Hierdoor krijg je toch al je vitamientjes binnen zonder dat je te veel tijd verliest.

Een weegschaal kan je helpen bij je dagelijkse motivatie, maar het kan ook een negatieve invloed hebben. Zo kan je gewicht iedere dag tot 500 gram schommelen door vochtverschillen. Dit heeft echter niets te maken met het vetgehalte in je lichaam. Bovendien krijg je tijdens een dieet na een viertal weken, of nadat je een viertal kilo's vermagerd bent, te maken met een tussenstop. Tijdens deze periode van gemiddeld 5 dagen zal je bijna niets afvallen, hoeveel inspanningen je ook levert. Tijdens zo'n tussenstop is het belangrijk om je dieet goed vol te houden en niet te zondigen. Iedere dag dat er gezondigd wordt, wordt de tussenstop namelijk met één dag verlengd.

NIET TE MISSEN