Internationale imagocampagne voor Wallonië in 2011

Internationale imagocampagne voor Wallonië in 2011

Internationale imagocampagne voor Wallonië in 2011

Print
Wallonië wil meer naamsbekendheid en aantrekkingskracht en lanceert daarom een internationale campagne in 2011. De aandacht zal vooral gaan naar de economische en culturele troeven. Ook Brussel krijgt een plaats in het project.

Waals minister van Buitenlandse Handel Jean-Claude Marcourt (PS) kondigde de plannen dinsdag aan in het parlement. De aanbestedingen worden de komende maanden uitgeschreven, de internationale campagne zal begin 2011 van start gaan.

De aandacht zal vooral gaan naar de economische sterktes in Wallonië zoals logistiek, fiscale voordelen en beschikbare terreinen. Er is ook veel plaats voor cultuur en de rol van Brussel.

Het is van 2003 geleden dat Wallonië zich internationaal heeft geprofileerd. Toen werd de campagne 'Creëren-Uitwisselen-Groeien' verspreid via onder meer The Financial Times en BBC World.

MEEST RECENT