Goede doelen
in plaats van
kerstkaarten

Goede doelen in plaats van kerstkaarten

Goede doelen in plaats van kerstkaarten

Print
Steeds meer bedrijven ruilen hun klassieke kerst- en nieuwjaarskaarten voor een digitaal exemplaar. Het geld dat ze zo aan postzegels en drukkosten uitsparen, besteden ze integraal aan goede doelen.

Vooral ook groene acties zijn erg in trek”, schetst Tom Van Compernolle van Unizo de twee opvallende trends. De evolutie om kerstkaarten voor relaties te vervangen door virtuele wenskaartjes is al enkele jaren aan de gang.

“Mailboxen stromen vol en brievenbussen worden steeds leger. Dit jaar is dat fenomeen nog in een stroomversnelling gekomen door de verhoogde aandacht voor het milieu en liefdadigheidsacties zoals Music for Life. Zo’n e-kaart spaart bomen en geld. Ook Unizo zelf heeft nu de gedrukte kaart afgeschaft. Daardoor kunnen we enkele duizenden euro aan postzegelkosten doorstorten naar Trias, een organisatie die ondernemers in de derde wereld helpt.”

Uit een rondvraag van de werknemersorganisatie blijkt dat een gemiddelde kmo dit jaar zo’n 1.500 euro heeft uitgegeven aan een goed doel.

KVHo

MEEST RECENT