Bakker zit zonder telefoon in drukste periode van het jaar

Bakker zit zonder telefoon in drukste periode van het jaar

Bakker zit zonder telefoon in drukste periode van het jaar

Print
Duffel - Bakker Seyns in Duffel heeft drie dagen zonder telefoon gezeten. Telenet sloot het nummer verkeerdelijk af, net in een van de drukste periodes van het jaar voor een bakker.

"Ik wilde woensdagsmorgen naar een leverancier bellen, toen ik merkte dat de lijn dood was", vertelt Eddy Seyns. "Met mijn gsm contacteerde ik Telenet. Daar kreeg ik te horen dat ze de verkeerde abonnee hadden afgesloten. Het probleem zou op minder dan twee uur worden opgelost. Rond het middaguur kreeg ik dezelfde belofte. Toen ik om 17u ondertussen al voor de vierde keer belde, vernam ik van een Telenetmedewerker dat mijn dossier naar de reactiveringsdienst werd gestuurd en dat deze procedure vijf werkdagen in beslag zou nemen."

"Ik schat dat dit ons twintig procent omzet kost. Zeker omdat we normaal gezien op donderdag en vrijdag onze wekelijkse sluitingsdagen hebben. Mensen die ons belden om na te gaan of we toch open waren, kregen geen verbinding. Die zijn wellicht naar een andere bakker gestapt. Waarschijnlijk hebben we ook talrijke bestellingen voor de komende dagen misgelopen", vreest Anja De Ruyter.

Probleem versneld opgelost

Amper enkele uren nadat bakker Seyns de media had ingeschakeld, is zijn telefoonnummer gereactiveerd. Wat oorspronkelijk vijf werkdagen zou duren, kan dus blijkbaar veel vlugger opgelost worden. "Het nummer was door ons onterecht afgesloten en we verontschuldigen ons hiervoor", zegt Telenetwoordvoerder Stefan Coenjaerts. "Tijdens feestdagen hebben we enkel mensen klaarstaan om grote pannes te herstellen. Maar voor dit specifieke geval heb ik de prioriteit verhoogd, waardoor de bakker sinds 17u (vrijdag, red.) opnieuw kan gebeld worden."

CHRIS VAN ROMPAEY

MEEST RECENT

Vastgoed

Auto's in de kijker

Jobs in de regio