Test-Aankoop hekelt Eurostar

Test-Aankoop hekelt Eurostar

Test-Aankoop hekelt Eurostar

Print
Volgens consumentenorganisatie Test-Aankoop werden de rechten van de treinreiziger flink geschonden door Eurostar. Tweeduizend passagiers zaten zaterdag urenlang vast in de Kanaaltunnel. "Ik sta er echt paf van dat zo'n maatschappij als Eurostar haar reizigers zo behandelt", aldus Hans De Coninck van Test-Aankoop.

"In de luchtvaart heeft men de jongste jaren veel bijgeleerd door de Europese regels over de rechten van de passagier. Sinds 3 december in Europa zijn ook de rechten van de treinreiziger van kracht. Die zijn hier flagrant geschonden", vertelt De Coninck. De meeste gestrande reizigers kregen zelfs geen kop koffie of een broodje en zaten uren in de kou.

Bent u of kent u een van de gestrande reizigers? Laat het ons dan weten. Vergeet uw contactgegevens (telefoonnummer, naam, adres) niet te vermelden!

Het gebrek aan informatie op de website zit Test-Aankoop ook dwars. "Het is ook heel moeilijk om een telefoonnummer te vinden voor informatie, laat staan een kanaal om klachten over te brengen", vertelt De Coninck. Zo was bijstand voor bijvoorbeeld reizigers met kinderen ver zoek.

Eurostar heeft de dienstregeling voor zondag geschrapt. De passagiers die hoopten vandaag toch nog te vertrekken, moesten zelf opdraaien voor de kosten van hun hotelverblijf.

Lees ook: Gestrande Eurostar-reizigers worden vergoed