Train die prachtbenen

Train die prachtbenen

Mode

Train die prachtbenen

Print
Je beste beentje voorzetten wordt wel erg letterlijk als je tijdens de feestdagen kiest voor een kortere jurk. Wij helpen je om last-minute nog snel wat aan die benen te werken!

Strike a pose

Plaats je rechterbeen een beenlengte achteruit en draai je rechtervoet naar buiten terwijl je linkervoet naar binnen wijst. Buig vervolgens door je linkerknie zodat deze in een hoek van ongeveer 90 graden boven je enkel staat. Strek je armen ver boven je hoofd en span met rechte rug je buikspieren gedurende 10 seconden aan. Adem uit en herhaal de oefening voor het andere been.

Vooroverbuigen

Sporters kennen volgende 2 oefeningen reeds als een goede stretchoefening, maar weten misschien niet dat ze wonderen doen voor de strakheid van je kuiten. Bij de eerste oefening buig je langzaam voorover met gestrekte benen en een rechte rug. Probeer je enkels vast te nemen, lukt dit niet hou dan je kuiten of je knieën vast. Hou deze oefening 15 seconden aan, kom terug rechtstaan en start opnieuw.

Bij de andere oefening zet je je benen ver uit elkaar en buig je met rechte rug naar de grond toe. ondersteun met je handen je bovenlichaam en voel de spieren in je kuiten werken. Lukt deze oefening wel erg makkelijk? Probeer dan je onderarmen op de grond te leggen. Na een tijdje word je zo lenig vanuit je benen dat je zelfs je bovenarmen op de grond kan leggen.

NIET TE MISSEN