Carrefour verlaagt prijs van 500 producten

Carrefour en GB verlagen vanaf maandag de prijzen voor 500 producten van nationale merken. Daarmee reageert de keten onder meer op Delhaize, dat eerder zo'n acties deed.

jvangeyte

Naast de forse prijsinspanningen voor nationale merken, gaat een aanzienlijk gedeelte van de prijsinvestering die Carrefour dit jaar doet naar de verder uitbouw van het assortiment Carrefourproducten. Dit zijn producten van het huismerk Carrefour die gemiddeld 15% tot 30% goedkoper zijn dan vergelijkbare merkproducten.

Eind dit jaar zullen al meer dan 5.000 producten het Carrefour-huismerk dragen.

In 2008 verkocht Carrefour 2,2 miljard producten van het merk Carrefour, goed voor een omzet van 1,42 miljard euro of zowat 27% van het globale verkoopcijfer. Gezien de groei van het assortiment en het stijgende succes van deze producten bij de consument, zullen deze cijfers in 2009 hoger uitvallen.

Carrefour Discount

Eind augustus lanceerde Carrefour ook een discountgamma. Twee maanden na de lancering vertegenwoordigt Carrefour Discount al om en bij de 3% van de verkopen.

JVG

MEER OVER Carrefour

Nu in het nieuws