Verkoop van Fairtrade-producten blijft ondanks crisis stijgen

Verkoop van Fairtrade-producten blijft ondanks crisis stijgen

Verkoop van Fairtrade-producten blijft ondanks crisis stijgen

Print
De verkoop van producten met het Fairtrade-logo blijft stijgen. In de eerste helft van dit jaar zijn in België 20 procent meer Fairtrade-producten verkocht vergeleken met het jaar voordien.

Dat is nog altijd een imposant groeicijfer, ondanks de crisis. Het groeitempo vertraagt wel. Vorig jaar was er nog een stijging van de verkoop met 30 procent. Dat blijkt uit cijfers van het keurmerk Max Havelaar.

Volgens directeur Lily Deforce van Max Havelaar neemt de belangstelling in het bedrijfsleven toe. De cijfers worden een beetje positief gekleurd door een forse stijging van de verkoop van rietsuiker (+362 procent), dankzij de overschakeling van suikerbedrijf Candico naar Fairtrade-suiker.

Bananen en koffie van Max Havelaar tekenen voor een omzetstijging van 7 procent. Het volume verkochte rijst neemt met 5 procent. Ook fruitsappen (+13 procent), wijn (+20 procent), katoen (+32 procent), koekjes en chocolade (+40 procent) doen het beter dan vorig jaar.