"De beats zijn onze benzine"

De beats zijn onze benzine

"De beats zijn onze benzine"

Print
Daar is de Melkbrigade weer! Met opnieuw zes volle Sportpaleizen bewijst Milk Inc. vanaf vrijdag dat ook een dance-act een groot live-publiek kan overtuigen. Met Regi zoeken we de basisingrediënten van de Blackout-shows.

Beats!

“138 beats per minuut, dat is bij ons het gemiddelde. Soms zijn er dat eens 139 of 140, met 141 als maximum. In intro’s en tussenstukken wijken we daar wel eens van af, maar Milk Inc. geeft geen luisterconcerten. Toch letten we er op dat het altijd goede nummers blijven. Onze songs zijn écht liedjes, anders vul je geen paar uur. Maar de beats zijn onze benzine, brengen mensen aan het feesten. Ze leggen het tempo hoog en maken de show uitputtend: na een show zijn we al snel twee of drie kilo vocht kwijt.”

Kleur!

“We hebben het publiek opgeroepen om deze keer vooral geen wit te dragen. Al zullen we mensen aan de deur natuurlijk niet naar huis sturen... Die vraag heeft te maken met een bepaald effect, maar dat zie je de avond zelf wel. De show heet natuurlijk Blackout: dan begrijp je dat we graag spelen met het contrast tussen licht en donker. Ook felgroen speelt een rol in deze show. Wat ook leuk is: door zo’n soort ‘dresscode’ krijgt het publiek een groepsgevoel. Dat wordt nu sterker dan ooit.”

Hits!

“Gelukkig hebben we een hoop hits om uit te kiezen. Ik heb het een tijd geleden geteld, en ben gestopt bij 24 of 25. Het is elk jaar weer leuk om de setlist van de Sportpaleis-show op te stellen, maar dan merk je toch dat het niet meer lukt om alle hits een plaats te geven. Het zou nog wel kunnen, maar dan hou je geen ruimte voor iets verrassends. Dit jaar hebben we het ongelooflijke geluk dat Blackout zo’n grote hit is geweest. Nee: ik kan dat nog niet voorspellen. Je kan alleen je best blijven doen. En dan blij zijn dat die song plots op nummer één staat.”

Verrassingen!

“We houden er graag de spanning in tot de shows zelf. De gasten ontdek je daar wel. Het is wel leuk te merken dat we nooit een njet krijgen van collega’s. Ik denk dat de Sportpaleis-shows daartoe wel hebben bijgedragen. Die hebben een brug geslagen tusssen rock en dance, en hebben bewezen dat we heel veel tijd steken in onze liveshow. Eén naam hebben we al wel genoemd: het koor Scala. Een paar jaar geleden was het er ook al bij, nu doet het iets heel anders. Geweldig, hoeveel kanten je met zoiets uit kan. En de rest: wait and see...”

Stef VANWOENSEL

Milk Inc. Blackout, op 25 en 26 september en 1, 2, 3 en 9 oktober in Sportpaleis Antwerpen. Tickets (van 25 tot 35 euro) via www.teleticketservice.com of 070-345.345.

.

Nu in het nieuws