Vier op tien gebruikt voicemail niet

Vier op tien gebruikt voicemail niet

Vier op tien gebruikt voicemail niet

Print
Slecht zes op tien klanten van mobiele netwerken gebruiken regelmatig de voicemaildienst. Dat blijkt uit een bevraging van de operatoren. Nieuwe toepassingen moeten voicemail slimmer, sneller en efficiënter maken.

De klanten van de twee grootste belgische operatoren, Proximus en Mobistar, ontvangen ruim 2,5 miljoen gesproken berichten per dag, al blijven veel boodschappen onbeluisterd.

Eén op vijf van de Mobistarklanten en ruim vijf procent bij Proximus heeft zijn voicemaildienst helemaal uitgeschakeld. Het zou vooral om ouderen gaan die niet weten hoe de dienst te gebruiken.

Sommige klanten zijn mogelijk afgeschrikt door het feit dat het een aantal stappen vergt vooraleer je je voice mail kan beluisteren.

Terugbellen

Volgens woordvoerster Patti Verdoodt van Mobistar belt de gemiddelde klant pas naar het antwoordapparaat na het ontvangen van twee tot drie ingesproken berichten. Terugbellen, of sms'en, gaat zoveel sneller.

Vervelend is ook dat wel het nummer, maar niet de naam van de contactpersoon vermeld wordt als je een gemiste oproep bekijkt.

Sofie Vanlommel

.

Nu in het nieuws