Delhaize lanceert  Pixarspaaractie

Delhaize lanceert Pixarspaaractie

Delhaize lanceert Pixarspaaractie

Print
Delhaize lanceert donderdag een nieuwe spaaractie, dit keer met kaarten van bekende Pixar-tekenfilmfiguurtjes. De nieuwe spaaractie loopt tot 16 september. De winkelketen hoopt hiermee het succes van de Smurfenstickers over te doen, dankzij die spaaractie werden de resultaten van het derde kwartaal van 2008 gunstig beïnvloed.

Met de kaarten van de Pixar-helden uit ondermeer 'Cars', 'Wall-E', 'Ratatouille' en 'Nemo' kan de verzamelaar een soort kwartetspel samen stellen. De figuurtjes uit de nieuwe Pixar-prent 'Up' zitten er zelfs al in. Deze film, over een oude man en zijn buurjongetje die met een luchtballon naar Zuid-Amerika reizen, komt hier pas in de herfst in de zalen.

Volgens Gino Van Ossel, professor aan de Vlerick Management School, is het effect van dergelijke spaaracties tijdelijk: "Eigen aan dat soort acties is dat het effect stopt wanneer de actie stopt. Daarna blijven de nieuwgewonnen klanten weg."

Nu in het nieuws