Hyundai i30 CrossWagon krijgt er versie bij

Hyundai i30 CrossWagon krijgt er versie bij

Hyundai i30 CrossWagon krijgt er versie bij

Print
De Hyundai i30 CrossWagon krijgt er een basisversie bij. Het benzineaanbod wordt naar onder toe uitgebreid met de 1.4i motorisatie, die tot nog toe enkel in de hatchbackversie leverbaar was. Verder ondergaat het volledige i30 gamma enkele minieme modeljaarwijzigingen.

De 1.396 cc grote 16-kleps viercilinder levert dankzij de variabele kleppentiming een behoorlijke 109 pk en een koppel van 137 Nm bij 5.000 opm. Daarmee haalt hij een topsnelheid van 187 km/u en sprint hij in 11,7 seconden naar 100, wat meer dan vlotte waarden zijn in deze klasse.

Bovendien neemt hij genoegen met gemiddeld 6,3 liter benzine per 100 km. Gecombineerd met de optie Blue Drive ISG bestelt, doet de i30 CW 1.4i nog beter; dankzij het start/stop systeem kan er tot 15% verbruikswinst worden geboekt in de stad. Gecombineerd zakt de CO2 uitstoot dankzij het ISG (Iddle Stop Go) van 150 tot 138 g CO2 per 100 km.

De i30 CrossWagon 1.4i is leverbaar in de uitrustingsniveaus Comfort, Lounge en Style. Aan de basisversie (Comfort) hangt een prijskaart van 16.199 €. Voor dat bedrag heeft de klant recht op een royale standaarduitrusting met vooral ook standaard ESP, nog steeds uizonderlijk in deze klasse.

De i30 CrossWagon 1.4i kan met onmiddellijke ingang worden besteld.

Modeljaarwijzigingen

Samen met de introductie van de i30 CW 1.4i, ondergaat het volledige i30 gamma enkele kleine modeljaarwijzigingen. Uiterlijk vallen vooral de zogenaamde “Black Bezel” koplampen op. Dankzij het gebruik van donkerder materiaal in de koplampen, krijgt de i30 een meer uitgesproken sportiever aangezicht. Verder krijgen ook de Comfort- en Lounge-versies nieuwe, sportievere wieldeksels met 5 spaaksdesign (in plaats van 7 spaken).

Ook binnenin de i30 zijn er enkele kleine veranderingen op te merken. Zo zit de USB/iPod aansluiting niet langer verborgen tussen de voorstoelen of de centrale opbergvak, maar vooraan onder de asbak. Dat bevordert uiteraard de bereikbaarheid. Verder is er ook een nieuwe zetelbekleding voor alle versies zonder leder.

Tot slot valt te noteren dat de verstelling van de rugleuning van de voorste stoelen niet langer in trappen gebeurt met een hendel, maar traploos middels een draaiknop. Zo kunnen zowel de bestuurder als passagier een op de millimeter juiste (rij-)houding vinden.

.

Nu in het nieuws