Pidpa stuurt maandenlang foute waterrekening

Pidpa stuurt maandenlang foute waterrekening

Pidpa stuurt maandenlang foute waterrekening

Print
Herentals - Maanden nadat de zusters Wyns hun huizen verkochten, ontvangen ze nog altijd rekeningen van Pidpa.

Lea en Lily Wyns verkochten in februari 2009 hun huizen in de Markgravenstraat 87 en 89 aan de stad Herentals. Ze stelden de Pidpa bij middel van een aangete-­ kend schrijven van de verkoop op de hoogte en dachten dat daarmee de kous af was.

“Maar we blijven maar Pidpa-­ rekeningen krijgen. Brieven schrij-­ ven, telefoneren en e-­mailen: niks helpt”, zeggen de stilaan moedelo-­ ze zussen. Ondertussen loopt de re-­ kening en vaste kostenvergoeding op. “Bij Pidpa beweren dat ze geen dossier van ons hebben”, zucht Lily Wyns. Ik weet niet wat we nog meer kunnen doen.”

Bij Pidpa is woordvoerder ’t Seyen zo vriendelijk om naar het dossier van de zussen te informeren. Wat later is de affaire opgelost. “Een wel vaker voorkomend mis-­ verstand”, zegt ‘t Seyen, die de pro-­ cedure voor mensen die hun huis verkopen of verhuren nog eens uit-­ legt.

“De klant moet zijn opzeg ge-­ ven, anders blijft hij klant. Daarna moet de nieuwe huurder of de koper van het pand een overdrachtscon-­ tract tekenen, waarbij hij verklaart de meter over te nemen en akkoord gaat met de meterstand”, legt ‘t Sey-­ en uit. “Een andere mogelijkheid is bij verkoop de meter te laten wegha-­ len door Pidpa. De nieuwe bewoner moet die dan opnieuw laten instal-­ leren.”

Pidpa zegt van de gezusters Wyns alleen drie aanvragen om documen-­ ten ontvangen te hebben. Maar die documenten werden volgens Pidpa nooit correct ingevuld terugge-­ stuurd. Pidpa zal nu uitzonderlijk zelf de stappen zetten om na te gaan wat de koper (de stad Herentals) wil: water of geen water.

HHM

MEEST RECENT

Vastgoed

Auto's in de kijker

Jobs in de regio