Delhaize verlaagt prijzen, maar bespaart op punten

Delhaize verlaagt prijzen, maar bespaart op punten

Delhaize verlaagt prijzen, maar bespaart op punten

Print
De warenhuisgroep Delhaize lanceert een zomeroffensief. De prijzen van honderden producten worden verlaagd. Het gaat zowel om nationale merken, als om het huismerk 365. Al heeft dit ook een keerzijde. Bij de aankoop van 365-producten zullen niet langer plus-punten worden toegekend op de klantenkaart.

De nieuwe prijsacties liggen in het verlengde van wat we sinds begin 2008 al doen, zegt Delhaize. Een van de productgroepen die nu goedkoper zullen worden, zijn babyproducten. Dat slaat dan zowel op zaken voor babyverzorging (luiers, reinigende doekjes, ...) als op babyvoeding.

Maar de warenhuisketen bespaart tegelijk op de toekenning van punten op haar getrouwheidskaart. Die vallen weg bij aankopen van het 365-huismerk. Delhaize zegt uit klantenonderzoek op te maken dat de consument bij de keuze voor huismerken enkel de prijs belangrijk vindt. Daarom worden niet langer punten gegeven. Voor de andere producten blijven de punten wel behouden.

JVG