Abonnementen vliegen de deur uit bij clubs uit eerste klasse

Abonnementen vliegen de deur uit bij clubs uit eerste klasse

Abonnementen vliegen de deur uit bij clubs uit eerste klasse

Print
Ondanks de economische crisis en het matige enthousiasme over de nieuwe competitieformule boomt de abonnementsverkoop bij clubs in de Jupiler Pro League. Overal worden er meer abonnementen aan de man gebracht dan een jaar geleden.

Het ziet er dus naar uit dat het toeschouwersaantal in de Belgische eerste klasse voor het zoveelste jaar op rij stijgt. Bij alle zestien eersteklassers is er een stormloop naar abonnementen aan de gang. Dat schrijven de Corelio-kranten.

Nieuw competitieformat

Stijgt de verkoop van abonnementen ondanks of net dankzij het nieuwe competitieformat? Voorzitter van AA Gent en bezieler van de formule, Ivan De Witte, denkt alvast het laatste. Volgend seizoen wordt er een reguliere competitie van 30 speeldagen afgewerkt, waarna er play-offs volgen.

"Ik ga niet zeggen dat deze toename in aantal abonnees alleen komt door de hervorming, maar dat heeft toch ook een grote invloed", aldus De Witte. Hij meent dat de spankracht alleen maar zal toenemen.

Belgacom tv

Clubs uit de top-6 spelen vanaf volgend seizoen 40 matchen per seizoen, tegenover 34 vroeger. Toch zijn er clubs zoals Racing Genk die de prijzen van abonnementen niet opvoeren. Het bestuur van de club hield naar eigen zeggen rekening met de economische crisis.

De Witte wijst ook nog op de rechtstreekse uitzendingen van voetbalmatchen door Belgacom tv die de aandacht voor het Belgische voetbal alleen maar hebben doen toenemen. Ook de ultraspannende ontknoping in de titelstrijd van afgelopen seizoen droeg mee aan de populariteit van het product voetbal.

Meer voetbalnieuws