Kai-Mookfans morren over dvd van 12,95 euro

Kai-Mookfans morren over dvd van 12,95 euro

Kai-Mookfans morren over dvd van 12,95 euro

Print
Antwerpen - Veel Kai-Mookfans zijn verontwaardigd dat ze 12,95 euro moeten betalen voor een dvd met exclusieve beelden van de bevalling. ”Veel geld voor vijf seconden”, vindt Linda Biddelo.

Op 17 mei volgden 1,2 miljoen Belgen de geboorte van olifantje Kai-Mook live via de computer. Alleen de geboorte zelf was niet te zien. Ineens lag er een hoopje olifant op de grond. Pas later werden beelden teruggevonden van het moment suprême op één van de negen camera’s die in de stallen stonden opgesteld. Die staan nu op een dvd, samen met beelden van achter de schermen en de euforie na de bevalling.

Alles over Kai-Mook op www.gva.be/kai-mook

Complot?

Sommige Zoo-bezoekers vermoeden zelfs complottheorieën. ”Ze hebben expres een andere camerahoek gepakt zodat ze nu die beelden kunnen verkopen”, denkt Linda Biddelo op het forum van www.baby-olifant.be. Iemand anders: ”Heeft dit nog wel met Kai-Mook te maken of met geld? Ik denk het laatste. Erg, heel erg.”

De Zoo reageert verbaasd op de ophef. ”We hadden die beelden op dat moment echt niet”, zegt woordvoerster Ilse Segers. ”De olifanten stonden ervoor en we zagen niets. Pas achteraf hebben we de camerabeelden van de andere acht camera’s kunnen checken. Na vier dagen hadden we beelden van de geboorte gevonden.”

Geen vragen

Dan blijft het de vraag waarom de Zoo er op dat moment niets over gezegd heeft, of ze op internet heeft gezet. ”We kregen er geen vragen over”, zegt Ilse Segers. ”Iedereen vroeg hoe het met Kai-Mook was. Bovendien was de kwaliteit van de beelden niet goed en konden we ze nog niet overzetten naar het internet.”

Ilse Segers benadrukt dat de beelden nu wel op www.baby-olifant.be staan. ”Het is een voorproefje van de dvd. Op die dvd staat veel meer dan alleen die paar seconden. Ook de sfeer achter de schermen, slapende verzorgers en de euforie achteraf komen in beeld. Het is een mooie herinnering aan het hele gebeuren, en de opbrengst van de dvd gaat naar het K-groeiplan van het olifantje.”

Grove leugen

Feit blijft dat veel Kai-Mookfans teleurgesteld zijn. Een foutje in het marketingplan? “Nee, wij hebben nooit met opzet iets achtergehouden”, reageert marketing-directeur Anja Stas. “Dat is een grove leugen. Blijkbaar kan je nooit voor iedereen goed doen. Als we echt geld hadden willen verdienen, dan hadden we de eerste beelden wel verkocht. Maar wij wilden ze voor iedereen beschikbaar stellen.”

Maaike FLOOR

MEEST RECENT

Vastgoed

Auto's in de kijker

Jobs in de regio