Sportieve 3-deurs variant op Hyundai i20

Sportieve 3-deurs variant op Hyundai i20

Sportieve 3-deurs variant op Hyundai i20

Print
Als vervolg op het succes van de onlangs gelanceerde Hyundai i20 vijfdeurs, wordt het gamma aangevuld met de i20 STC driedeursuitvoering.

De klassevolle en veelzijdige i20, die de Getz vervangt, beleefde zijn debuut in september 2008 naar aanleiding van de Mondial de l’Automobile in Parijs.

Goedkoper

De STC is een nieuwe goedkopere basisversie in het i20-gamma. Bij zijn commercialisering vanaf het tweede kwartaal van 2009, zal de STC uitpakken met de gunstigste prijs in de i20-reeks.

Bovendien biedt de i20 STC de keuze tussen 5 motoren – benzine of diesel - die aan de Euro4-norm voldoen, weinig verbruiken en een beperkte CO2-uitstoot hebben. Opmerkelijk is vooral de 1,2-liter ‘Kappa’-benzinemotor (78 pk) die in de gecombineerde rijcyclus een gemiddeld normverbruik van slechts 5,2 l/100 laat optekenen. De gemiddelde CO2-uitstoot blijft beperkt tot 124 g/km.

De 1,4-liter dieselmotor (75 pk) heeft een geringe CO2-uitstoot van 116 g/km en een beperkt gemiddeld normverbruik van slechts 4,4 l/100 km.

Comfort, Lounge en Style

De driedeurs behoudt de 2525 mm lange wielbasis van de vijfdeurs maar hij weegt 10 kilogram minder. Het koetswerk is net als bij de vijfdeurs goed geproportioneerd en biedt een even groot interieur met zowel vooraan als achteraan plaatsen die op volwassenen zijn berekend.

De i20 STC is verkrijgbaar in de drie zelfde uitrustingsniveaus – Comfort, Lounge en Style – als de vijfdeurs. Elk bieden ze een uitvoerige basisuitrusting en veiligheidsvoorzieningen die het aanbod bij de concurrentie overtreffen. Het i-Pack uitrustingspakket op de Lounge, biedt bovendien extra voordelen voor de klant.

Klanten zullen net als voor de i20 vijfdeursversies, ook kunnen genieten van Hyundai’s vijf jaar waarborg zonder kilometerbeperking.

MEEST RECENT