Lichtere Hoegaarden Rosée moet vrouwen bekoren

Lichtere Hoegaarden Rosée moet vrouwen bekoren

Lichtere Hoegaarden Rosée moet vrouwen bekoren

Print
Hoegaarden Rosée moet meer zijn vrouwelijke doelgroep gaan bekoren. Daarom laat brouwer InBev het alhocolpercentage van het fruitbier met frambozensmaak zakken van 4,5% naar 3% om zo de doordrinkbaarheid te bevorderen.

InBev lanceerde de Hoegaarden Rosée in 2007. Volgens de brouwer is het een schot in de roos. Toch wordt het product nu aangepast. Het alcoholpercentage zakt naar 3%. Ook Hoegaarden Citron, de andere innovatie van Hoegaarden met limoen en citroen, bevat eenzelfde alcoholpercentage.

De nieuwe Hoegaarden Rosée is vanaf juni verkrijgbaar in fles en blik. De aanbevolen prijs voor een verpakking van 6 flesjes van 25 cl bedraagt 4,69 euro. Voor een combinatie van 4 blikjes is dat 3,65 euro. Voor de horeca zijn er ook vaten.

JVG