Rode Kruis ziet verkoop stickers met 1,5 procent toenemen

De veertiendaagse stickerverkoop van het Rode Kruis is opnieuw een groot succes geworden. "De geschatte opbrengst bedraagt 2,8 miljoen euro. Dat betekent dat één op de vier Vlaamse huisgezinnen de actie opnieuw heeft gesteund," aldus woordvoerder Filip Rylant.

kscherpenberg

De stickerverkoop zorgt er voor dat de dagelijkse werking in de 256 plaatselijke afdelingen van het Rode Kruis optimaal blijft verlopen. Een deel van de opbrengst gaat naar de aankoop van materiaal en opleidingen.

Met de stickeractie werd er dit jaar ook uitzonderlijk geprobeerd ook nieuwe vrijwilligers te ronselen. Tweeduizend Vlamingen toonden hun interesse.

Het Rode Kruis, dat 14.000 vrijwilligers telt en vorig jaar 274.793 uur paraat stond om ruim zestigduizend slachtoffers te verzorgen, bestaat 150 jaar. Dat werd zondag op gepaste wijze gevierd in Bokrijk.

Beeld: Rodekruis.be