Stad Antwerpen lanceert haar eigen A-water

De stad Antwerpen heeft zondag haar eigen drinkwatermerk gelanceerd onder de evidente naam A-water. Antwerpen wil samen met de Antwerpse Waterwerken (AWW) het gebruik van kraantjeswater promoten.

ghouben

De actie is op touw gezet naar aanleiding van de wereldwaterdag van de Verenigde Naties. Om het A-water te promoten worden ondermeer een theatergezelschap en speciale karaffen ingezet.

Even goed als petflessen

Volgens burgemeester Patrick Janssens (sp.a, foto) is drinkwater voor ons een evidentie, maar elders in de wereld een schaars goed. Test-Aankoop heeft er in het verleden al vaak op gewezen dat de kwaliteit van kraantjeswater zeker niet moet onderdoen voor die van water in petflessen.

Theater

De promotiecampagne wordt groots opgevat. Een theatergezelschap zal het A-water promoten in de Antwerpse straten. Volgens de burgemeester heeft elke Antwerpenaar die voor A-weter kiest genoeg aan 25 eurocent om in zijn dagelijkse waterbehoefte te voorzien. De speciale A-karaffen worden voor 5 euro verkocht in de Antwerpse stadswinkel en in de districtskantoren.

A-limonade?

De stad geeft alvast het goede voorbeeld en zal tijdens activiteiten enkel nog haar eigen merk schenken. Bij voldoende succes volgen misschien nog siropen voor kinderen om A-limonade te maken.