Test-Aankoop dient klacht in tegen Thomas Cook

Test-Aankoop dient klacht in tegen Thomas Cook

Test-Aankoop dient klacht in tegen Thomas Cook

Print
Touroperator Thomas Cook heeft een klacht van Test-Aankoop aan zijn been. De consumentenorganisatie vindt dat Thomas Cook te lang gewacht heeft met de brandstofkorting door te rekenen aan de consument. "Thomas Cook respecteert zijn eigen regels niet", luidt het.

Door de dalende kerosineprijzen voerden verschillende touroperators de voorbije maanden brandstofkortingen door. Klanten van Thomas Cook kregen die korting voor reizen vanaf 1 februari 2009. Maar volgens Test-Aankoop is dat te laat en moest de prijsreductie al een maand eerder doorgevoerd zijn.

'Veel geld'

"Mensen die afgelopen zomer een vliegreis boekten betaalden per persoon tot 150 euro aan brandstoftoeslagen", zegt Hans De Coninck van Test-Aankoop. "Het gaat dus over veel geld." Na een aangetekende brief aan de touroperator met de vraag om een schadevergoeding, diende Test-Aankoop op 19 januari een klacht in. Pas nu maakte de consumentenorganisatie de klacht bekend.

Volgens Thomas Cook zelf is alles correct verlopen. "We hebben aan Test-Aankoop ook laten weten dat we over dit meningsverschil rond de tafel willen zitten", vertelt woordvoerder Koen Van den Bosch.

Test-Aankoop wijst ook met de vinger naar reguliere luchtvaartmaatschappijen. "Vrijwel alle grote spelers heffen nog brandstoftoeslagen, terwijl daar helemaal geen reden meer voor is", aldus De Coninck.