Geen negende Go for Happy na vestiaire-farce?

Geen negende Go for Happy na vestiaire-farce?

Geen negende Go for Happy na vestiaire-farce?

Print
Antwerpen - De organisatoren van het jaarlijkse technofeest van oud naar nieuw twijfelen of ze nog verder gaan met het ’Go for Happy’-concept. Voor de derde keer op rij liep het immers grondig mis.

De wachttijden aan de vestiaire in Antwerp Expo liepen dit jaar op tot drie uur. De technoliefhebbers - die naast 2,5 euro voor hun jassen ook al 30 euro entreegeld hadden betaald - verloren op een gegeven moment hun geduld en bestormden massaal de garderobe. Niet alleen werden er honderden jassen, truien en rugzakken gestolen, de politie moest zelfs ingrijpen om te vermijden dat er gewonden zouden vallen.

“Normaal wilden we met aparte lockers werken”, reageert Gory Willems van Boa Events. “Maar die zijn ze niet komen leveren.” Zestien jaar al organiseert hij met zijn evenementenbureau dit soort dansfestijnen. “Maar een volgende editie? Daar moeten we nog eens goed over nadenken. Het is ons de laatste jaren niet makkelijk gemaakt. De goesting is een beetje over.”

Zo moest de editie van 2007 op het laatste moment van het oude postsorteercentrum in Berchem naar diverse locaties over heel de stad verhuizen. De beloofde pendelbussen kwamen maar mondjesmaat. En het jaar daarvoor werd de party in Skateplanet zelfs stillgelegd.

Sponsors

In april kapt Boa de knoop door. Want ook wat sponsoring betreft, zijn er nog wel wat vragen. “Er wordt te vaak vergeten dat we moeten opboksen tegen organisaties die alles vanuit een commercieel standpunt bekijken. Wij willen kost wat kost onze prijzen laag houden.”

Willems betreurt de sisser van formaat waarmee Go For Happy de laatste oud op nieuw is afgelopen. “Intussen zijn zestig dossiers van verloren goederen verzameld. Die worden deze week naar de verzekering doorgestuurd. Als je weet dat er duizenden mensen op het feestje waren, valt dat in verhouding nog mee”, vindt Willems. “Er zijn ook veel zaken gewoon teruggevonden en rechtstreeks aan de eigenaars bezorgd.”

“Mails blijven onbeantwoord ”

Een vrouw wier zoon zijn jas verloor, is niet te spreken over de organisatie. ”Mijn dossier is in orde, maar ik hoorde tot vandaag niets meer van hen. Ik ben zelfs in de winkel een foto van de verloren jas gaan maken. Ook bij de politie dienden we, zoals gevraagd, klacht in. Diverse mails met een vraag naar de stand van zaken bleven onbeantwoord. Het gaat mij niet om die jas van 70 euro. Wel om het principe.”

Politie: “Er zijn veel meer klachten”

De Antwerpse politie noteerde veel meer klachten dan de zestig dossiers die Boa aanhaalt. “En als je weet dat de feestvierders van heinde en ver kwamen afgezakt en waarschijnlijk pas thuis aangifte deden, is dat nog maar het topje van een ijsberg.”

Een van die ’niet-Antwerpse’ gedupeerden is de Gentse student Jan Politie: “Er zijn veel meer klachten” Smeekens. Hij probeerde de eerste weken na de fuif mensen te groeperen om gerechtelijk iets te ondernemen. Vooral ook omdat alleen de voorwerpen, maar niet de inhoud verzekerd is. “Maar ze denken wel twee keer na voor ze een rechtzaak beginnen voor een verloren jas of sleutelbos”, zegt zijn advocaat Joris Vercraeye.

Saskia CASTELYNS

.

Meer nieuws uit stad en rand

Vastgoed

Auto's in de kijker

Jobs in de regio