Ouders besparen niet op aankoop babyproducten

Ouders besparen niet op aankoop babyproducten

Ouders besparen niet op aankoop babyproducten

Print
“Baby’s voelen niets van de crisis.” Dat zegt Johan Geeroms, directeur van Dreambaby en voorzitter van de jury die gisteren in de Trade Mart in Brussel de Baby Innovation Awards uitreikte. De babywereld blijft duidelijk gespaard van de huidige crisis, want de sector groeide het afgelopen jaar met 7,5 procent.

“De huidige crisis is voelbaar in heel wat sectoren, maar de markt van de baby-artikelen in België blijft gespaard. Ouders zijn bekommerd om het welzijn van hun kleintjes en leveren niet in op hun uitgaven.

De baby’s worden in de watten gelegd en moeten het beste krijgen zodat ze zorgeloos kunnen opgroeien”, stelt Johan Geeroms.

Designartikelen

Ouders opteren vooral voor veilige producten en gadgets, die liefst ecologisch verantwoord zijn en er ook goed uitzien.

“Een veilig artikel is goed, maar een artikel met een moderne en hippe look is natuurlijk nog beter. Ouders vallen steeds meer voor designartikelen met levendige en vrolijke kleuren, gemaakt uit nieuwe materialen. Want waarom zou je baby de mode niet volgen?” aldus Geeroms.

Sylvie BAUWENS