Patiënt sterft nadat ziekenhuis voedingssonde vergeet

Patiënt sterft nadat ziekenhuis voedingssonde vergeet

Patiënt sterft nadat ziekenhuis voedingssonde vergeet

Print
Een Britse man die in een ziekenhuis in Kingston-upon-Thames was opgenomen, is gestorven door grove nalatigheid van het personeel.

De 43-jarige Martin Ryan werd het slachtoffer van een hersenbloeding. Daardoor kon hij niet meer slikken. In het ziekenhuis kreeg hij door een communicatiefout echter nooit een voedingssonde ingebracht. De man, die aan het Syndroom van Down leed, stierf na 26 dagen zonder eten.

Uit een ondervraging van het personeel blijkt dat de dokters dachten dat de verpleegsters Ryan door een slang in zijn neus voedden. Tegen de tijd dat ze doorhadden dat dit niet het geval was, was de patiënt al te verzwakt om een operatie te ondergaan waarbij een slang in de maag kon worden ingebracht. Vijf dagen later stierf Ryan.

Foto Daily Mail

MEEST RECENT