CO-dampen maken opnieuw slachtoffers

Sint-Niklaas - Net zoals eerder in Aalst, Sint-Niklaas en Gent, werden zondagavond alweer twee mensen het slachtoffer van CO-intoxicatie. In een woning in de Aerschotstraat trof de politie een moeder en haar dochter bewusteloos aan.

Moeder en dochter verkeren intussen niet meer in levensgevaar, maar hun toestand was kritiek toen ze zondagavond bewusteloos in hun woning in de Aerschotstraat werden aangetroffen. De intoxicatie was het gevolg van een barbecuetoestel waarmee ze de woning verwarmden.

Voor de tweede keer in een maand tijd, maakt CO slachtoffers in Sint-Niklaas. Op 7 december moest een gezin uit een huis op de Antwerpsesteenweg in allerijl naar het ziekenhuis worden overgebracht. Alle gezinsleden werden bevangen door CO-dampen. De vrouw van 27 en drie kinderen van 4, 6 en 7 jaar verloren het bewustzijn niet, maar werden zwaar vergiftigd. Ze moesten herstellen in de luchtdrukkamers van het Universitair Ziekenhuis in Antwerpen. De oorzaak was toen een defecte gasboiler.

Datzelfde weekend overleden twee vrouwen door CO-vergiftiging in een woning in de Blekestraat in Hofstade, bij Aalst. Een 46-jarige vrouw van Ghanese afkomst en haar 12-jarige dochter raakten bevangen door CO uit een slecht werkende gasgeiser. Ook in Gent werden eerder deze maand twee studentes in hun studentenkot in de Komijnstraat vergiftigd door CO. Ook hier lag de oorzaak bij een slecht werkende geiser. Ze werden zwaar geïntoxiceerd naar het ziekenhuis gebracht. Als bij wonder overleefden ze het incident.

Vastgoed

Auto's in de kijker

Jobs in de regio