Los je problemen op tijdens je slaap

Los je problemen op tijdens je slaap

Mama

Los je problemen op tijdens je slaap

Print
Lang piekeren over een bepaald probleem is niet de goede manier om tot een oplossing te komen. Je kunt het probleem beter laten liggen en er in je slaap een oplossing voor proberen te vinden. Je onderbewustzijn gaat immers aan het werk in een rustperiode.

Droombeheersing

Karel van der Bijl, trainer-coach, heeft via de technieken van droombeheersing de knoop doorgehakt voor zijn verdere professionele leven. De technieken zijn aan te leren in vijf simpele stappen.

Vijf stappen

De eerste stap is om te ontspannen. Sluit je ogen en concentreer je op je ademhaling. Daarna geef je jezelf een opdracht. Je begint met eerst één droom te onthouden, daarna meerderen en in laatste instantie concentreer je je op een probleemoplossend probleem.

Als je ontwaakt na je droom, sluit je best je ogen en speel je de droom opnieuw af met gesloten ogen. Houd ook steeds een notitieboekje bij de hand om je droom te noteren.

Analyse

Daarna analyseer je de droom en haal je eruit wat je in je dagelijkse leven kan gebruiken. Vergeet jezelf ook niet te complimenteren dat je droomtechniek werkt. Zo ben je klaar om de volgende keer weer probleemoplossend te dromen.

NIET TE MISSEN