Diëten met cocktails

Diëten met cocktails

Food

Diëten met cocktails

Print
De feestdagen staan weer voor de deur, hoogdringend tijd dus om je cocktailboekje boven te halen en je drankkast aan te vullen. Om de feestdagen door te komen zonder 10 kilo aan te komen, somden wij enkele tips op om caloriearme cocktails te bereiden.

Kokosroom, baileys, vanillejenever, taleo, het is allemaal bijzonder lekker, maar ook een echte caloriebom. Hou daarom deze eerste regel in gedachte: kan je niet door het drankje heen kijken, dan is het meestal bijzonder zwaar én dus ook erg calorierijk.

Maak zelf je cocktails, zo kan je alle ingrediënten zelf kiezen en de suiker vervangen door zoetstof. Doe in zoveel mogelijk cocktails munt en limoen. Deze twee producten bevatten veel anti-oxidanten, die de schadelijke stoffen uit je lichaam weren.

Wil je je tegoed doen aan een heerlijke gin tonic, vervang de frisdrank dan eens een keertje door bruis water. Je zal bijna dezelfde smaak bekomen, maar het scheelt enorm in het aantal verorberde calorieën Bovendien zorgt het water voor een optimale hydratatie van je lichaam.

Een cosmopolitan is niet enkel erg hip en vrouwelijk het is ook goed voor de lijn. De cocktail bevat maar een goede 65 calorieën en het cranberrysap. Het cranberrysap is bovendien erg goed voor je blaas én het bevordert de afvoer van alcohol uit je lichaam.

NIET TE MISSEN