Apple moet misleidende iPhone-reclame stopzetten - Video

Apple moet misleidende iPhone-reclame stopzetten - Video

Apple moet misleidende iPhone-reclame stopzetten - Video

Print
In Groot-Brittannië is een reclamespot van Apple van het scherm gehaald omdat het bedrijf in de spot overdreven zou hebben over de snelheid van de iPhone.

In de bewuste advertentie werden het 3G-model en het 2G-model met elkaar vergeleken. Volgens de spot is het 3G-model supersnel en kunnen internetpagina's in minder dan een seconde geladen worden.

De Advertising Standards Authority (ASA), de reclamewaakhond in het Verenigd Koninkrijk, nam 17 klachten onder de loep van mensen die zich misleid voelden over de snelheid van de telefoon.

Relatief

Apple claimde dat de spot benadrukte dat het ging om een vergelijking met de vorige generatie van de iPhone en dat de snelheden niet als absoluut, maar als relatief moesten worden gezien. Daarom zou de spot niet misleidend zijn.

De ASA gaf Apple ongelijk. De spot mag nu niet meer uitgezonden worden in zijn huidige vorm.

Bekijk het verschil tussen de reclamesnelheid van de iPhone en de echte snelheid via een filmpje dat door een YouTubegebruiker op de videosite werd geplaatst:

.

Nu in het nieuws