Jean-Marie Pfaff lanceert eigen glossy magazine

Jean-Marie Pfaff lanceert eigen glossy magazine

Jean-Marie Pfaff lanceert eigen glossy magazine

Print
Jean-Marie flikt het weer. Na de tv-reeks, de strip en de biografie is er nu de glossy. Trots als een gieter stelde El Sympatico gisteren het eerste nummer van Jean-Marie voor aan zijn collega-journalisten. Hoewel, collega’s: “Ik benader de mensen die ik interview niet als een journalist, maar als een vriend.”

In Nederland hebben heel wat bekenden hun eigen ‘glossy’, zeg maar een luxueus tijdschrift. In Vlaanderen komt Goedele Liekens hiermee in september op de proppen, maar de primeur is voor Jean-Marie Pfaff.

“Het idee komt uit de koker van Erwin Asselman, de baas van uitgeverij Sportief Nederland, die ik onlangs ontmoette. Hij vond dat ik met mijn status recht had op een eigen blad.”

Geen roddels

Pfaff heeft voor z’n eerste nummer meteen een resem topnamen kunnen strikken: Ruud Gullit, Herman Brusselmans, Sugar Jackson... Lange interviews met vrouwlief Carmen en dochter Kelly maken deze eersteling compleet.

Wat meteen opvalt is dat Jean-Marie staat voor degelijke verhalen en interviews, met knappe foto’s en dito lay-out. Wie sensatie en roddels verwacht is er aan voor de moeite. “Ik stond er op de geïnterviewde mensen geen dingen te ontlokken. Ik benader ze niet als journalist, maar als goede vriend. Ik laat de mens in z’n waarde en portretteer hem 100% eerlijk en puur.”

Opmerkelijk is dat het blad nu al break-even draait, zelfs zonder één verkocht exemplaar. Dat komt door de vele relaties en sponsordeals van Jean-Marie. Elk verkocht exemplaar is winst. Het eerste nummer verschijnt op 30.000 stuks in Vlaanderen en 40.000 in Nederland.

‘Jean-Marie’ kost 5,95 euro en ligt vanaf vandaag in de winkel.

MEEST RECENT