CO-intoxicatie Waarschoot veroorzaakt door nest van kauwen

De CO-intoxicatie die het leven kostte aan een 60-jarige man uit Waarschoot, werd veroorzaakt doordat kauwen een nest probeerden te maken in de schouw van de woning. Dat blijkt uit onderzoek van de branddeskundige, meldt het Gentse parket.

Belga

De deskundige stelde vast dat de schouw onderaan volledig gevuld was met takken, en dat daardoor de kogelkachel in de woning niet goed meer werkte. De kauwen, vogels die behoren tot de familie van de kraaiachtigen, probeerden een nest te bouwen bovenaan de schouw.

De vogels brachten telkens takken aan, die naar beneden vielen en de schouw volpropten. Bovendien was er geen andere verluchting in de kamer waar de man overleed. De doodsoorzaak moet nog bevestigd worden door verder toxicologisch onderzoek, maar meer dan waarschijnlijk gaat het om CO-vergiftiging.